Exercitation ullamco laboris nis aliquip sed conseqrure dolorn repreh deris ptate velit ecepteur duis.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 148994
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy związane z finansowaniem z Funduszu Pracy (FP) umów dotyczących: dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, oraz pokrycia kosztów egzaminów związanych z kształceniem zawodowym.
- Gospodaruje środkami Funduszu Pracy, w ramach kwot ujętych w planie finansowym Funduszu Pracy, w tym: - ustala limity wydatków Funduszu Pracy oraz przygotowuje zawiadomienia w ramach zadań finansowanych na podstawie przepisów w zakresie dotyczącym finansowania zadań ze środków Funduszu Pracy, - dokonuje przesunięć w ustalonych limitach, - prowadzi bazy danych o ustalonych limitach wydatków Funduszu Pracy.
- Przygotowuje wkłady do sprawozdania z wydatkowania środków Funduszu Pracy w oparciu o Program Badań Statystycznych Statystyki Publicznej (PBSSP), w tym: - opracowuje formularze sprawozdawcze (MRiPS-02 wraz z załącznikiem), - obsługuje System Metadanych Statystycznych (SMS), - dokonuje analizy uzyskiwanej przez PUP efektywności zatrudnieniowej i kosztowej działań aktywizacyjnych w oparciu o dostępną sprawozdawczość, - współpracuje przy opracowywaniu przez Departament Budżetu materiałów dla Komisji Sejmu i Senatu w zakresie planu finansowego Funduszu Pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Współuczestniczy przy opracowaniu założeń do planu finansowego FP oraz przygotowuje wnioski w sprawie zmian w planie w trakcie roku, a także monitoruje przychody i wydatki Funduszu Pracy oraz dokonuje ich analiz, w tym: - opracowuje, we współpracy z pracownikami wydziału, projekty planów finansowych Funduszu Pracy, oraz projekty oraz plany finansowe Funduszu Pracy według zadań oraz organów i jednostek realizujących te zadania, a także przygotowuje wkłady do budżetu zadaniowego, - przygotowuje wkłady do opracowania zasad ubiegania się o środki rezerwy Funduszu Pracy, oraz spraw związanych z gospodarowaniem rezerwą w trakcie roku budżetowego, a także sporządza sprawozdania z wydatkowanych środków, - prowadzi bieżący monitoring oraz analizy w zakresie realizacji przychodów i wydatków Funduszu Pracy.
- Monitoruje zidentyfikowane zdarzenia/ryzyka mające wpływ na realizację zadań w Departamencie Funduszy oraz przedstawia Dyrektorowi Departamentu propozycje działań zmierzających do minimalizacji tych zdarzeń/ryzyk.
- Analizuje dane dotyczące gospodarowania środkami Funduszu Pracy przeznaczonymi w danym roku na realizację projektów pilotażowych i programów aktywizacyjnych realizowanych przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa.
- Przygotowuje dane liczbowe do propozycji nowych rozwiązań z zakresu gospodarowania środkami FP na zadania ustawowe, planowanych do wdrożenia oraz dokonuje okresowej oceny rozwiązań funkcjonujących pod względem finansowym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze gospodarowania środkami finansowymi lub analiz lub sprawozdawczości budżetowej
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych, głównie w zakresie dotyczącym finansowania zadań ze środków Funduszu Pracy
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności Excel)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Podobne oferty
2025-02-27
Młodszy analityk finansowo-ekonomiczny
Firma: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
Miejsce pracy: kujawsko-pomorskie / Toruń
- pomoc przy audytach (weryfikacja dokumentacji, przygotowanie zestawień);- współpraca przy modelach finansowych (kalkulacje, aktualizacja danych);- przygotowywanie raportów i prezentacji z prowadzonych analiz Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe...
Więcej informacji2025-02-27
Starszy Analityk Finansowy
Firma: Praca.pl
Miejsce pracy: małopolskie / Kraków
Opis stanowiska Odpowiadanie za prognozy, planowanie i analizę biznesową. Wsparcie w procesie budżetowania rocznego i projektowaniu szablonów. Przegląd założeń budżetowych. Analizowanie finansów w kontekście wydatków i oszczędności. Zarządzanie...
Więcej informacji
Najnowsze komentarze