Senior Consultant / Executive Consultant – zespół zarządzania ryzykiem rynkowym

Senior Consultant / Executive Consultant – zespół zarządzania ryzykiem rynkowym
Warszawa
Umowa o pracę

Czym zajmuje się zespół?


Zespół zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania ryzykiem rynkowym, ryzykiem kredytowym oraz ryzykiem płynności, jak również świadczy usługi dotyczące aspektów regulacyjnych na rynkach finansowych. Dodatkowo, Zespół wspiera swoich klientów w obszarze rachunkowości instrumentów finansowych, rachunkowości zabezpieczeń oraz wyceny instrumentów finansowych. Nasze usługi świadczymy zarówno dla instytucji finansowych (banki, domy maklerskie), jak i dla przedsiębiorstw.

Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za
  • udział w projektach doradczych z zakresu zarządzania ryzykiem rynkowym i płynności (obejmujących m.in.: opracowywanie metodologii pomiaru ryzyka, analizy ilościowej ryzyka/ modelowania miar ryzyka, ocenę zgodności zasad zarządzania ryzykiem z wymogami regulacyjnymi, opracowywanie strategii zarządzania ryzykiem),
  • opracowywanie rozwiązań metodologicznych, estymacja modeli na danych, tworzenie kodów obliczeniowych, analiz ilościowych i pisemnych raportów w ramach realizowanych projektów,
  • przygotowywanie projektów formalnej dokumentacji klientowskiej w obszarze zarządzania ryzykiem (polityki, procedury, metodologie, itp.),
  • wsparcie w opracowywaniu nowych produktów i usług,
  • pomoc w przygotowaniu szkoleń, ofert i prezentacji usług doradczych oraz innych materiałów dla klientów.
Oczekujemy
  • wykształcenia wyższego – preferowane Finanse Ilościowe/ Ekonomia / Matematyka Finansowa/ Ekonometria,
  • umiejętności programowania w minimum jednym z następujących języków/programów: Python, R, SQL, 4GL, VBA.
  • doświadczenia w obszarze zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach i / lub instytucjach finansowych lub w obszarze ALM,
  • praktycznej wiedzy z zakresu: metod identyfikacji i pomiaru ekspozycji na ryzyko płynności/ rynkowe/ kontrahenta, strategii zabezpieczających, organizacji procesów zarządzania ryzykiem (Front-Office, Treasury / ALM, Ryzyko). Znajomość wymogów regulacyjnych w zakresie IRRBB i/lub FRTB będzie dodatkowym atutem.
  • wiedzy z zakresu instrumentów pochodnych, ich wyceny oraz praktycznego wykorzystania w zabezpieczeniu ryzyka,
  • doświadczenia w opracowywaniu formalnych dokumentów dla potrzeb zarządzania ryzykiem (m.in.: polityki, procedury, metodologie),
  • dobrej znajomości programu MS Excel,
  • doświadczenia w pisaniu raportów oraz przygotowywaniu prezentacji biznesowych,
  • umiejętności interpersonalnych (w szczególności umiejętności skutecznej komunikacji i efektywnej pracy w zespole),
  • umiejętności samodzielnej realizacji powierzonych zadań w ramach realizowanych projektów,
  • motywacji i chęci dalszego rozwoju,
  • biegłej znajomości języka angielskiego.
Oferujemy
  • interesującą pracę w interdyscyplinarnym i międzynarodowym środowisku,
  • udział w ciekawych projektach we współpracy z profesjonalistami,
  • szansę na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego,
  • współpracę z renomowanymi klientami,
  • zaplanowaną ścieżkę kariery,
  • możliwość samorealizacji oraz rozwoju osobistego poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach,
  • atrakcyjny pakiet socjalny, w tym kartę MultiSport, dodatkowe ubezpieczenie na życie, prywatną opiekę medyczną, bony okolicznościowe,
  • przyjazną atmosferę pracy,
  • możliwość pracy zdalnej.
KPMG Sp. z o.o., Departament People&Culture, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa

©2020 KPMG Sp. z o.o., polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i członekglobalnej organizacji KPMG składającej się z niezależnych spółek członkowskichstowarzyszonych z KPMG International Limited, prywatną spółką angielskąz odpowiedzialnością ograniczoną do wysokości gwarancji. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Nazwa i logo KPMG są znakami towarowymi używanymi na podstawie licencji przezniezależne firmy członkowskie globalnej organizacji KPMG.